Sidevisninger i alt

søndag den 12. februar 2012

Bordlampe til Los Reolos ...

Ved gennemgang af tusindvise bordlamper har vi fundet frem til denne:

 

Dog har jeg fundet den en anelse kedelig i ledningsføringen,
hvorfor den "Turkis-blå lige ledning med en let snoning" er blevet erstattet med denne: 


... hvor ledningen er erstattet med en 10-snoet
Ferrari-rød stofledning med et hvidt stik
kontra det sorte som lampen er født med. 

Hvad syn's I ? 

Nu håber jeg ikke at der er NOGEN som mener at jeg 
holder med de "røde" - jeg elsker kun farven fordi det er 
FERRARI's fabriksfarve ('Er iøvrigt rimeligt sikker på
at Ferraris medarbejdere sætter rimeligt meget pris på
at der endnu er millionærer at finde i verden' )

16 kommentarer:

  1. Det er vist noget med smag og behag, nu kan du prale af have et par unikke lamper

    SvarSlet
  2. Karstenbuds ...

    Lamperne havde SORTE vippekontakter og stik da vi fik dem ... ærligt talt lignede det LORT, så der blev investeret 150.- til nye ledninger med hjemmelavet "custom" snoning og hvide stik til hver ...

    'Har aldrig brudt mig om at "æde" hvad jeg bliver smidt i hovedet.

    Det gælder såvel mad som tøj og biler.

    Vores nye reol kunne ikke tegnes på Ikeas eget "designer" program, men vi vidste hvad vi skulle bruge ... no probs !

    'Skal lige vente på at baggrundslyset bliver godt nok til at tage et godt billede af den nye reol i sin fulde udstrækning - coming right up.

    Helle er stiktosset over at jeg VIL have min 1/14 scala Ferrari 458 "Italia" udstillet, men dén SKAL være der ...

    Hun er iøvrigt også ked af at jeg har anbragt HENDES samling af Elefanter sammesteds.

    Ovenlyset (?) består af diodelys i striber ... de giver en vildt god effekt i glas (ikke mindst på Ferrarien).

    Nu skal vi lige bruge noget fantasi og kreativitet på at finde ud af hvad vi skal stille på hylderne for at få mest ud af det.

    SvarSlet
  3. Det er en rigtig god detalje som jeg også har brugt på min PH lampe i stedet for en stofleding i grå har jeg fundet en i blå...

    I øvrigt en flot lampe som ser meget speciel ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Polysl ...

      Det har været en SYG kamp at finde lamperne som passede til reolen.

      Reolen er som reoler er mest ... vandrette og lodrette linier, så den skulle have noget "blødt" ...

      Vi havde et par (meget)små lamper fra Ghetto (Netto Red.) stående i et par måneder ...

      De var så små at de blev klodset op på nogle af de Flamingo-klodser vi på behændig vis fik leveret ifbm. komponenterne til reolen ...

      Endelig/ENDELIG fik vi lamperne, som pludselig virkede "ENORME" ...

      Det ER en meget "speciel" lampe - Trunten siger at den ligner en stor "El-Pære" - lad hende om dét (selvom der muligvis KUNNE være noget om det *G*) ...

      Hvorom alting er ... 'KÆÆÆÆÆFT hvor den passer til Los Reolos ;0P

      Slet
  4. Den, med den røde snoede, er min favorit.:-)

    Glæder mig til fotos af det færdige resultat og synet af din nye reol.;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 'Donna ...

      Vi har SÅ meget om ørerne at jeg ikke har fået snoet den sidste ledning til "bagbords" lampe ...

      Lillehunden har just været til 10.000 Km's eftersyn hos dyrlægen og er blevet erklæret "køreklar" *G*

      Helle troede at han var blevet for tyk, men det viste sig at han kun var 100 GRAM "overvægtig" ... det viste sig at være hans halsbånd *S*

      Imorgen vil jeg prøve at få snoet ledningen til "Bagbords"-lampen ...

      Vi har et problem med manglende "dippedutter" til glashylderne ... ANER ikke hvor man finder den slags i dén størrelse - 'kan ikke købes i "løs vægt" iKea :0(

      Slet
  5. kenny
    jeg er kritisk med nogen ting, der er desværre
    kommet snavs på billedcensoren i mit kamera

    det får mig op i det røde felt

    SvarSlet
    Svar
    1. Karstenbuds ...

      "Kritisér" du blot løs - og så PAS BEDRE PÅ DINE TING *G*

      Slet
  6. Det er nogle rigtig fine billeder:)

    SvarSlet
  7. Svar
    1. Londongirl ...

      Absolut den "fedeste" ...

      Dyr men dejlig ...

      "Los Reolos" har været en svær fødsel ...

      Belysningen i vitrinskabene var "no problem" - hjemmestrikket med LED og nogle meter Aluminiumsvinkelskinner - de VIRKER bare ...

      ;0)

      Slet
    2. altså normalt flytter man ikke en lampe.

      Så lidt kulør på lampefoden.så den ikke var så gennemsigtig.. og et hul til ledningen hvor den skal stå. Så havde den været hjemme i mit regi.
      Den alt for synlige ledning. ville meget hurtigt komme til at genere mig.. men det er jo dig der skal se på den. Den havde været smart i helt hvid.
      Hvad galt er der i at have den Ferrari stående.. så længe det ikke er den nye model. hæhæhæ

      Slet
    3. Kære Cruiser ...

      Tsk tsk tsk *G*

      Hele reolen er HVID så det blænder - med Aluminiumsskinner som "accent".

      Hvis lamperne blev helt hvide, ville de blive FOR hvide.

      Den snoede ledning er ikke lavet så lampen kan flyttes - den sidder inde i den røgfarvede glasfod og kan/skal ikke trækkes ud - jeg syn's bare at der skulle lidt "krøl" på den nye røde, fremfor den medfødte blå som bare ... "BLAH" - alle som har set dem, peger på MIN ... den originale røg ud af X-factor *G*

      Jeg glæder mig til at få taget et billede af hele reolen med så du/I kan se slutresultatet - faktisk er Helle (den gamle model *G*) blevet rimeligt begejstret nu når hun har vænnet sig til størrelsen på de nye lamper *s*

      God weekend ven ... hils din Bente mange gange ;0)

      Slet
    4. Det var godt du lige tilføjede ( lamper )

      hæhæ.
      Bente sidder og ser ,hvem vil være millionær, på spansk.. Nu går jeg ind og deltager på dansk..

      Kaffe og Cognac du ved.
      Og så falder jeg sgu nok i søvn.

      Hold jer varme -- skål.

      Slet
  8. 'KÆÆÆÆFT ...

    'Har lige talt lyskilderne i reolen - 128 Stk !

    AV dét må være dyrt tænker I nok - NÆH ... ved fuldt blus trækker de sammenlagt 28W ;0)

    Nu bli'r Helle T & Co. sikkert sure fordi vi ikke bruger nok elektricitet, så slænget finder vel på at etablere en "i sparer for meget ved at bruge LED så vi får ikke nok i kassen derfor får i en el-afgiftsunddragelsesekstraafgiftfordiisparerformeget afgift" istedet !

    God weekend allesammen ;0)

    SvarSlet
  9. Kære Kenny
    Her gik jeg ellers lige og troede, at du holdt med, Frank Lamp(ard) ;0)
    Angående: Den røde ledning. Han har vist nok spillet for Liverpool/De røde farver, som ledningen også er ;0))
    God Weekend, Kenny ;0)
    Mvh
    Henrik

    SvarSlet